Bez dalších slov na vědomí

Dobrý den!
Poslední dobou se množí dotazy ohledně povinnosti k zaslání do Sbírky listin, vedené u Městského soudu v Praze, účetní uzávěrku a výroční zprávu za rok 2014.
Informace od několika zástupců MS jsme měli takové, že se na tuto povinnost připravují. Ale pravděpodobně ne všichni, protože nyní se naopak šíří informace, že někteří toto ještě neučinili.
Proto vás upozorňujeme, že jste na základě registrace ve Veřejném rejstříku povinni doložit ( u jednoduchého účetnictví ) do Sbírky listin účetní uzávěrku a výroční zprávu vašeho spolku za účetní období započaté v roce 2014 nejpozději do 31.3.2016.
Za účetní období započaté v roce 2015 jste povinni toto učinit do 30.10.2017.
Pokud jste toto neprovedli, je nutné to napravit. Naskenujte přehled příjmů a výdajů, přehled majetku a výroční zprávu vašeho MS, vše převeďte do formátu PDF, zkopírujte na CD a, nejlépe doporučeně, pošlete na adresu: Městský soud v Praze, Sbírka listin, Spálená 6/2, 12000 Praha 2. Na všechny tyto dokumenty je nutné doplnit vaše IČ a podpis statutárního zástupce MS!
Pokud jste předepsaný termín nedodrželi, je určitě lépe zaslat později než vůbec!
Marie Pilchová
ČMMJ z.s. OMS
Staroměstské náměstí 150
293 01 Mladá Boleslav
tel.č. 601 325 625
myslivci.mb@c-box.cz

Vážená paní Pilchová,
nedá mi, abych nezareagoval na váš e-mail. Nevím, jestli se jedná o vaši osobní iniciativu či iniciativu činovníků OMSu, v každém případě mi připadá, že přicházíte tak trochu s křížkem po funuse. Pokud dobře chápu význam a postavení okresních spolků, jeden z klíčových momentů je napomoci organizaci a činnosti myslivecké veřejnosti. Proto vás máme. Když 4. 4. pošlete všem zprávu, že do 31.3. měli učinit nějaký správně závažný krok, jehož opomenutí může být sankcionováno pokutou ve výši 50 000 Kč, připadá mi to opravdu velmi zvláštní. Očekával bych spíše, že takováto upozornění a pomoc v legislativní džungli (např. při registraci spolků) bude OMS poskytovat jako samozřejmý a účinný servis v předstihu a v dostatečné míře. Myslím, že to množení dotazů, o němž píšete, jsem vyvolal já, když jsem si dovolil poslat o své iniciativě informační e-mail mysliveckým spolkům, neboť jsem zjistil, že většina z nich nemá nejmenší povědomost o dopadech novely zákona o účetnictví na myslivecké spolky. Trávil jsem potom 3 dny na telefonu a poskytoval, uznávám že třeba nekvalifikované porady, ale přišlo mi zcela nutné chovat se kolegiálně. Myslivecký stav má už tak obtížnou pozici. Pro vaši informaci uvádím, že všichni, s nimiž jsem hovořil, měli stejný kritický pohled na nekonání okresní organizace, o němž se zmiňuji. Berte, prosím, toto moje vyjádření jako zpětnou vazbu pro činnost OMSu, neboť doba se velmi změnila. Přidělování vyznamenání a podobné aktivity musí jít do pozadí, základem musí být podle mého názoru moderní a efektivní myslivecká organizace, která se bude propagovat na veřejnosti a přesvědčovat o své nezastupitelnosti a významu pro společnost. Musí být pozitivně vidět. Nikoho v této zemi nebude zajímat např. jak a zda vůbec přikrmujeme zvěř, pokud nezvládneme prosadit se a dát o sobě společnosti v tomto smyslu vědět. Legislativní vyzrálost je nutným atributem.
Omlouvám se za obtěžování tímto nevyžádaným e-mailem, ale jsem přesvědčen, že tyto věci musíme vnímat a reagovat na ně, pokud chceme jako myslivecký stav přežit.
S mysliveckým pozdravem
Dr. Jiří Šimůnek,
předseda MS U Obůrky, z.s.
dříve Březina

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak se vzorky na trichinelózu

Provozní řád MS U Obůrky, z.s. 1. část

Co víme/nevíme o úlomcích?